Recepcja w biurze – kanapa to podstawa

Kanapa w biurze często bywa nieodzowna. Stanowi element wystroju sal spotkań, poczekalni dla klientów oraz pomieszczeń socjalnych dla pracowników. Ładna kanapa również może być wizytówką firmy, zwłaszcza, jeśli mieści się w miejsce, gdzie korzystają z niej osoby odwiedzające firmę.

Wygodna i…

Najważniejszą cechą, jaką powinna się charakteryzować kanapa biurowa, jest wygoda. Miękka i przyjemna w dotyku tapicerka zdecydowanie jest pierwszą rzeczą, na jaką uwagę zwraca siedzący w niej klient. Mimo wszystko nie oznacza to, że wygląd można pozostawić przypadkowi. Design mebla powinien nawiązywać do stylu firmy, wystroju danego wnętrza i być spójny z wizerunkiem, jaki chcemy kreować.

Do klasycznego wnętrza – najlepiej antyki

Dla firmy, która ceni sobie ponadczasowe wartości, tradycję oraz zaufanie klienta – najlepszym wyborem będą meble stylizowane na antyki lub klasyczne modele znanych linii meblowych. Kolory powinny być raczej przygaszone, ciemne, pasujące do stonowanych wnętrz. Idealne barwy to brąz, burgund, granat lub butelkowa zieleń. Z materiałów obicowych świetnie pasuje plusz.

Nowoczesna firma łapie w żagiel wiatr

Zupełnie inny model kanapy powinna wybrać firma, która chce uchodzić za nowoczesną. Tutaj również należy odwołać się do elegancji, ale powinna ona mieć zupełnie inny wydźwięk. Geometryczne formy mebli, metalowe lub drewniane wysokie nóżki, gładka tapicerka w żywych barwach – idealnie się sprawdzą w typowo biurowo wnętrzach. Ciekawą propozycję w tym zakresie ma polski producent Adriana Furniture. Serie, takie jak New Dune, Kasper lub VIk zdają się idealnie pasować do biurowych przestrzeni, oferując przy tym wygodny odpoczynek.

Niebanalne meble dla firm kreatywnych

Ostatnią grupą są firmy z branży kreatywnej: software house’y, agencje reklamowe, firmy consultingowe oraz… miejsca dedykowane dzieciom. Wszędzie tam dobrym rozwiązaniem są pomysły niebanalne i nietypowe. Kanapa z materiałów do recyklingu? Worki, wypełnione styropianem, zamiast klasycznych foteli? Odjechane, odważne kolory? Jeśli chcesz prezentować się jako firma oryginalna to zdecydowanie musisz odejść od klasycznego biurowego designu.

Kanapa na recepcji – nie zapomnij o czystości

Na koniec warto wspomnieć o jeszcze jednej, ważnej rzeczy. Oprócz samego wyglądu wizytówką firmy jest też stan kanapy. Dokonując wyboru kieruj się również względami praktycznymi. Lepiej zrezygnować ze zbyt jasnych kolorów, na których będzie widać każdą plamkę. Zdecydowanie dobrym wyborem jest wtedy skóra lub ekoskóra, którą wystarczy przetrzeć. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *